Nasze wartości
Zasady Brewa
Naszą kulturę organizacyjną budujemy w oparciu o 6 podstawowych wartości:
- samodzielność i odpowiedzialność
- zaufanie i uczciwość
- profesjonalizm
- transparentność
- wiedzę i nieustanne doskonalenie
- partnerstwo
Drogą do tych filarów jest współpraca zespołowa, która nie będzie działać bez umiejętności słuchania i komunikowania się.
BREWA jest wspólnym projektem. Działamy indywidualnie, mając prawo do podejmowania decyzji, za którą ponosimy odpowiedzialność, jednocześnie wiedząc, że sukces firmy zależy od zaangażowania i determinacji wszystkich członków zespołu, dlatego wymagamy od siebie i mamy prawo wymagać od innych. Zdanie każdego jest tak samo ważne, pamiętając jednocześnie, że nierównością jest traktowanie wszystkich po równo.
Wspólnie pracujemy dla zysku, bez którego organizacja nie jest w stanie funkcjonować i się rozwijać. Czerpiemy z tego korzyści, jednocześnie zachowując solidarność w trudnych chwilach.
-
Klienci zewnętrzni, ich interes, satysfakcja i pozytywne zaskakiwanie jest bardzo ważne. Chcemy obsługiwać klientów w taki sposób, w jaki sami chcielibyśmy być obsłużeni.
-
Aktualna informacja o stanie i działaniach firmy jest dostępna dla wszystkich członków zespołu.
-
Konsultuj swoje decyzje, ale ostateczna odpowiedzialność leży po Twojej stronie.
-
Każdy jest zobowiązany zrobić coś z problemem, który rozpozna, nawet gdy wykracza on poza zakres Twojej roli
-
Pokora, czyli prawda o tym kim jesteśmy, co potrafimy, czego jeszcze nie umiemy, jednocześnie ciesząc się z tego co osiągnęliśmy.
-
Ciągłe doskonalenie, czyli niekończący się proces usprawniania i ulepszania dotykający każdego obszaru. Proces uczenia wszystkich przez wszystkich oraz podnoszenia kwalifikacji każdego z członków zespołu
-
Dziesięcina, nasz namacalny wkład w rozwój dobrego świata. Długofalowe działanie pozwalające na zmianę perspektywy losu i życia innych ludzi.
-
Środowisko naturalne - podejmując decyzje myślimy jak one wpłyną na Świat w którym żyjemy. Chcemy, by zostawić go w jak najlepszym stanie kolejnym pokoleniom.
-
Partnerzy biznesowi - ważna jest szczerość w komunikacji i dbałość o terminowe regulowanie wszelkich zobowiązań.
-
Rodzina, poprzez bezpieczeństwo, stabilność i elastyczność zatrudnienia, dbamy o tą podstawową i najważniejszą grupę społeczną.
-
Jak pracujemy?
-
Robisz to, co potrafisz.
-
Robisz to, co potrzebne.
-
Jesteś za to odpowiedzialny.
-
To, co robisz, możesz zmienić, ale z zachowaniem 1, 2 i 3.
-
Jak podejmujemy decyzje (proces doradczy)?
-
Każdy w organizacji może podjąć dowolną decyzję
-
Zanim to uczyni, MUSI zasięgnąć porady od wszystkich zainteresowanych stron i od osób posiadających wiedzę specjalistyczną w danej sprawie
-
Członek organizacji nie jest zobowiązany stosować się do porad, czy też dążyć do konsensusu
-
Decyzja nie może mieć destrukcyjnych skutków, stąd każdy ma prawo veta.
-
Jak rozwiązujemy problemy?
Problemy i konflikty mogą wynikać z odmiennych opinii na tematy techniczne, naruszenie wartości, konflikty interpersonalne lub mogą się wiązać z kiepską jakością pracy. Niezależnie od problemu, proces jego rozwiązania zaczyna się w momencie, gdy jedna osoba prosi drugą o osiągnięcie porozumienia.
-
Faza pierwsza. Osoby zainteresowane starają się rozwiązać problem prywatnie. Inicjator musi wyrazić jasną prośbę (nie osąd, nie żądanie), a druga osoba musi zareagować wyraźnie (tak/nie/ kontrpropozycja) na prośbę inicjatora
-
Faza druga. Jeżeli faza pierwsza nie przyniosła oczekiwanych rozwiązań, wskazywany jest kolega, któremu obie strony ufają, by był ich mediatorem. Kolega wspiera skonfliktowane strony w znalezieniu porozumienia, ale nie może go narzucać.
-
Faza trzecia. Jeśli mediacja się nie udaje, zwoływany jest panel kolegów na temat problemu. Rolą panelu jest wysłuchanie i pomoc w wypracowaniu porozumienia. Nie można wymuszać decyzji.
-
Faza czwarta. Doproszenie założycieli firmy, jeśli wcześniej nie uczestniczyli w spotkaniach, by podnieść rangę moralną tej sytuacji.
-
Dekalog firmy turkusowej (wg. A. Blikle)
-
Poszukaj przyczyny
-
Oczekuj postępu
-
Stwarzaj warunki do współpracy
-
Doceniaj, bo to wzmacnia
-
Mów, co mozė być lepiej
-
Pytaj ludzi co im w pracy przeszkadza
-
Idź do ludzi aby zobaczyć i zrozumieć
-
Mów jak ty się z tym czujesz
-
Twórz warunki do samo zarządzania
-
Bądź nauczycielem i uczniem
Dowiedz się więcej o naszej kulturze organizacyjnej i poznaj sposób działania naszej firmy na stronie https://maciejborowiak.pl/
Struktura Działania