Dotacja na PV + magazyn - dla mieszkańców Wrocławia
Ruszają dotacje skierowane do mieszkańców Wrocławia. Dofinansowania dotyczą instalacji fotowoltaicznych oraz magazynów energii.
Na co mogą być przeznaczone dotacje?
1. Przede wszystkim na zakup i montaż instalacji wytwarzających energię elektryczną na potrzeby mieszkaniowe nieruchomości, w postaci:
- mikroinstalacji fotowoltaicznych,
- mikroinstalacji wiatrowych,
- mikroinstalacji hybrydowych łączących w sobie mikroinstalacje fotowoltaiczne i wiatrowe
- oraz zakup i montaż magazynów energii służących kumulowaniu energii elektrycznej wytworzonej w tych mikroinstalacjach.
Zobacz instalację fotowoltaiczną o mocy 8 kWp w miejscowości Grodzisko.
2. Na pokrycie wydatków poniesionych w związku zakupem i instalacją OZE udzielana jest dotacja w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż:
- 7 500,00 zł dla mikroinstalacji fotowoltaicznych bądź wiatrowych;
- 12 500,00 zł dla mikroinstalacji hybrydowych łączących w sobie mikroinstalacje fotowoltaiczne i wiatrowe;
- 8 000,00 zł dla magazynu energii.
Zobacz instalację fotowoltaiczną o mocy 4 kWp w miejscowości Skwierzyna.
Ważne:
- wszelkie prace i koszty związane z inwestycją mogą zostać rozpoczęte dopiero po podpisaniu umowy dotacyjnej;
- wnioskodawcą może być osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej;
- stan prawny nieruchomości musi być uregulowany (brak np. toczących się postępowań spadkowych);
- do podpisania umowy zobowiązani są wszyscy współwłaściciele nieruchomości; możliwe jest wskazanie osoby, która będzie reprezentowała ich w postępowaniu o przyznanie dotacji, na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego na obowiązującym druku;
- wykonanie zadania i złożenie kompletnego wniosku o rozliczenie musi nastąpić w terminie określonym w umowie, lecz nie później niż do 31 października roku kalendarzowego, w którym podpisano umowę dotacyjną;
- dotacja nie przysługuje na nieruchomość mieszkalną oddaną do użytku po 2021 roku;
- wypłata dotacji nastąpi po weryfikacji poprawności złożonego rozliczenia i potwierdzeniu wykonanych prac.
Wnioski o udzielenie dotacji przyjmowane będą od 1 lipca do 30 września.
Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji:
- wypełniony wniosek o udzielenie dotacji;
- pełnomocnictwo - jeżeli wnioskodawca wyznaczy pełnomocnika;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości mieszkalnej.
Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji:
- wypełniony wniosek o rozliczenie dotacji;
- faktury bądź rachunki imienne za wykonane prace;
- zaświadczenie operatora sieci dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Energii.
Link do wymaganych dokumentów: https://bip.um.wroc.pl/artykul/1216/74086/dotacje-do-oze.
Potrzebujesz wsparcie w zakresie złożenia wniosków? Zadzwoń do Nas, a nasi doradcy pomogą Ci ze wszystkimi formalnościami!
FORMULARZ