Poproś o darmową konsultację!

Podane w formularzu dane osobowe będą wykorzystane do udzielenia odpowiedzi.




Newsletter

« Wróć

Sprawdź czy gigantyczne podwyżki cen prądu dotyczą Twojej firmy?! Masowe bankructwa sprzedawców energii.

Oceń ten post:
5.00 5 1 1
Opublikowano 20.09.2018 r.

bankructwa firm energetycznych

 

Sprawdź czy gigantyczne podwyżki cen prądu dotyczą Twojej firmy?! Masowe bankructwa sprzedawców energii.

 

Mamy złą wiadomość dla konsumentów energii, którzy jeszcze nie posiadają instalacji fotowoltaicznej! Rachunki za energię wzrosną! Jak wynika z wszelkich analiza w najbliższym czasie podwyżki energii będa tak duże, że ceny energii w naszym kraju będą jednymi z wyższych w całej Unii Europejskiej.


Jak wyjaśniają eksperci w ciągu ostatniego roku ceny energii na Towarowej Giełdzie Energii (dalej TGE) wzrosły o 50-60%. W ostatnich dniach prąd na TGE kosztowała najwięcej w historii polskiej giełdy energii  tj. 224 zł/MWh. Tyle nie płacono za przyszłoroczne kontrakty jeszcze nigdy. Za dostawę prądu na kolejne dwa lata trzeba będzie zapłacić jeszcze więcej - odpowiednio 230 zl i 235 zł. Dla porównania średnie ceny o tej porze roku w poprzednich latach oscylowały wokół 154 zł.

Dla wielu spółek takich jak np. Energia dla firm, Energetyczne Centrum, Corrente, Gaspol czy Elektrociepłownia Andrychów,  które zajmowały się sprzedażą energii tak wysokie podwyżki skończyły się ogłoszeniem bankructwa lub zaprzestaniem świadczenia usług. Dla klientów wspomnianych wyżej firm taki stan rzeczy wiąże się z  przejściem na tzw. umowy rezerwowe lub ze zmianą stawki na dużo droższą.

Dlaczego firmy sprzedające energię upadają?


Zakup prądu przez duże przedsiębiorstwa,  które zajmują się obrotem energią, odbywa się trochę na innych zasadach niż przysłowiowego "Kowalskiego", który kupuje prąd od Obrotu i płaci regularne rachunki wg. zużycia. Sprzedaż takiej energii wykorzystywanej do dalszej odsprzedaży odbywa się bezpośrednio na Towarowej Giełdzie Energii.

Najprościej rzecz ujmując polega to na tym, że producent, zobowiązuje się do sprzedaży energii w określonym terminie i po określonej cenie, natomiast nabywca zobowiązuje się zaś do nabycia umówionego wolumenu energii elektrycznej po określonej cenie w określonym terminie czyli taki zakup energii w dużej ilości (hurtowo).

Podczas takich transakcji wydawać by się mogło, iż zarówno producent jak i nabywca powinni być z takiej czynności zadowoleni. Dostawca energii miał stałego klienta (nie musiał się obawiać o zmienność cen i o zbyt), natomiast nabywca podczas jednorazowego zakupu zapłacił po prostu mniej za energię - dostał rabat za zakup hurtowy. Tak w dużym uproszczeniu.


Taki model współpracy obowiązywał i dobrze funkcjonował  na Towarowej Giełdzie Energii do momentu kiedy ceny energii w ostatnim czasie drastycznie się zmieniły. Mniejsze firmy np. Energia dla FIrm, które zawarły długoterminowe umowy z klientami na sprzedaż prądu po niższej cenie nie były w stanie tej energii (w tej lub niższej cenie) dla nich zakupić na TGE, co w ostateczności spowodowało upadek tych firm lub zaprzestanie świadczenia usług.

  


MIAŁEŚ UMOWĘ Z ENERGIĄ DLA FIRM?
NIE CHCESZ PŁACIĆ GIGANTYCZNYCH RACHUNKÓW ZA ENERGIĘ?
Nie czekaj! Skontaktuj się z nami już dziś!



Aby to lepiej zobrazować poniżej wykres jak przedstawiały się ceny energii na przestrzeni lat.

 

źródło: Materiały Prasowe:  Wzrost cen energii elektrycznej na przestrzeni 2 lat.

 

W związku zaistniałą sytuacją tysiące polskich firm (ale nie tylko  bo problem dotyczy również konsumentów indywidualnych) dostają pisma od sprzedawców energii z którymi mieli zawartą umowy o wypowiedzeniu umowy lub zmianie stawek za prąd.

Wg. danych Urzędu Regulacji Energetyki do maja tego roku ponad 200 tyś. przedsiębiorców zmieniło swojego sprzedawcę energii z “dużych” koncernowych firm energetycznych (Energa, PGE, Tauron czy Enea) na mniejszych takich jak np. Energia dla firm. Z wstępnej analizy wynika, że to właśnie te firmy zagrożone są gigantyczną podwyżkę prądu najbardziej.

Potwierdzeniem tego faktu są komunikaty zamieszczone na stronach m.in. Energia dla Firm, czy też na stronie Energa:


Źródło: www.energiadlafirm.pl


Informacja dla byłych klientów spółek Energia dla Firm S.A. i Energetyczne Centrum S.A.

Energa Obrót Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku wspiera byłych klientów spółek Energia dla Firm S.A. i Energetyczne Centrum S.A. oraz klientów innych firm, którzy stracili swojego sprzedawcę energii elektrycznej wskutek zaprzestania przez te podmioty świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej. (...)

7 września 2018 roku Zarząd Energii dla Firm S.A., poinformował na stronie: www.energiadlafirm.pl o zaprzestaniu świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej dla swoich klientów. Wskazał także, że nowym sprzedawcą dla tych klientów będzie sprzedawca rezerwowy. Podobny komunikat wydało 11 września 2018 roku Energetyczne Centrum S.A. na stronie www.ec.net.pl.

Dla klientów, którzy są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej Energa Operatora S.A., sprzedawcą rezerwowym może być Energa Obrót S.A. Zmiana dostawcy energii elektrycznej z podmiotów o których mowa powyżej na Energa Obrót S.A. nie wpływa na ciągłość dostaw energii elektrycznej do Państwa obiektów. Energia elektryczna dostarczana przez Energa Obrót S.A. jako sprzedawcy rezerwowego będzie świadczona zgodnie z cennikiem obowiązującym w tej Spółce.

Żródło: www.energa.pl


Jakie są konsekwencje rozwiązania umow z firmą, która zaprzestała świadczenia usług sprzedaży energii elektrycznej?

 

Klienci spółek, którzy otrzymali informacje o zaprzestaniu świadczeń usług sprzedaży energii elektrycznej (głównie są to klienci 2 spółek Energia dla Firm S.A. oraz Energetyczne Centrum S.A.), w momencie otrzymania komunikatu przechodzą na tzw. sprzedaż rezerwową.

Co oznacza sprzedaż rezerwowa?


Sprzedawca rezerwowy w dużym uproszczeniu to firma, której rolą jest "opieka" nad klientami, którzy z powodu kłopotów swojego dotychczasowego sprzedawcy prądu zostaliby bez sprzedawcy prądu.  


W praktyce jest to inny, aktywny sprzedawca prądu, który działa na tym samym rynku i ma podpisaną umowę z naszym dystrybutorem. W sytuacji kryzysowej sprzedawca rezerwowy prądu ma obowiązek przejęcia klientów od sprzedawcy, który wypowiedział nam umowy.


To który sprzedawca zostanie nam przydzielony jako tzw. rezerwowy zależy od obszaru w jakim się znajdujemy.



NIE CZEKAJ, ZMIEŃ SPRZEDAWCĘ REZERWOWEGO JUŻ DZIŚ !
ZABEZPIECZ SIĘ PRZED GIGANTYCZNYM RACHUNKIEM ZA PRĄD.



Co to oznacza dla konsumentów?

Operator Systemu Dystrybucyjnego (na naszym terenie jest to Energa Operator  S.A). to firma, która odpowiada za dostawy prądu do naszego domu/firmy. Jeżeli chodzi o posiadanie operatora to tylko jedna firma w konkretnym obszarze zajmuje się dystrybucją prądu oraz gwarantuje nam ciągłość jego dostaw.
Nasz Dystrybutor ma podpisane umowy ze sprzedawcami prądu, którzy w przypadku ww. problemów mogą stać się naszym sprzedawcą rezerwowym.


Problem, posiadania umowy rezerwowej, może być dla konsumentów bardzo dużym obciążeniem finansowym. W praktyce wygląda to tak, że klienci owszem mają zagwarantowaną dostawę prądu ale za dwa-trzy razy wyższą stawkę! Gdy jesteśmy na umowie rezerwowej na pewno zmieni się nam cena za kWh.


Dla przykładu na ten moment stawka dla firm u sprzedawcy rezerwowego wynosi ok. 600-1000 zł/MWH, podczas gdy przy normalnej stawce wynosi to ok. 400-600/MWH. Aby zabezpieczyć się przed tak wysokimi rachunkami należy jak najszybciej podpisać nową umowę na sprzedaż energii elektrycznej.

Umowa sprzedaży rezerwowej wchodzi w życie z dniem zaistnienia przesłanki, którą jest w naszym przypadku zakończenia działalności przez naszego dotychczasowego sprzedawcę. Umowa rezerwowa będzie obowiązywała do czasu zawarcia przez nas umowy na zakup energii z nowym sprzedawcą prądu.

Jeżeli miałeś zawartą umowę na sprzedaż energii z Energią dla Firm S.A.  lub z Energetyczne Centrum S.A nie zwlekaj!

 


 

Nie przepłacaj za prąd! Zgłoś się do nas już dziś!

Pomożemy ci wyjść ze sprzedaży rezerwowej i zawrzeć nową, korzystną dla Ciebie umowę kompleksową ze sprawdzonym sprzedawcą jakim jest Energa Obrót S.A.

Zadzwoń teraz!
T: 603 535 169
lub napisz do nas
E:  a.piechocka@brewa.pl


FORMULARZ