Stacje ładowania samochodów elektrycznych
Ładuj swój samochód elektryczny lub hybrydowy szybko, bezpiecznie i (przy połączeniu z fotowoltaiką) za darmo, dzięki przydomowej stacji ładowania!
Spis treści ⤵️
◾️ Czas oraz koszty ładowania
◾️ Jak ładować samochód za darmo dzięki fotowoltaice?
◾️ Profesjonalne ładowarki samochodowe - Podstawowe korzyści
◾️ Jak wygląda proces ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy?
◾️ Marki samochodów a rodzaje wtyczek
◾️ Oferta - Jaką stację ładowania wybrać?
Nie wiesz którą stację ładowania wybrać? Doradzimy Ci!
Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń → 62 590 42 82 / 661 305 701
FORMULARZ
Czas oraz koszty ładowania samochodu elektrycznego |
Przykład: BMW i3
Pojemność baterii akumulatorów = 27 kWh (80% baterii – 21,6kWh)
Zasięg realny około – 200 km
Cena za 1kWh = 0,62 zł
-----
Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW
Czas ładowania = 21,6 kWh / 50kW (moc stacji 50kW) = 26 min
Czas ładowania = 21,6 kWh / 7,4kW (moc stacji 7,4kW) = 175 min ≈ 3h
Czas ładowania = 21,6 kWh / 2,3kW (ładowarka 230V, 10A) = 590min ≈ 10h
-----
Koszt przejechania 100 km = 13,5 kWh * 0,62 zł/kWh = 8,37 zł/100km
-----
UWAGA: Chcesz jeździć za darmo? Przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km, instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 2,5 kWp pozwoli Ci w pełni pokryć zapotrzebowanie BMW i3 na prąd!
Przykład: Nissan Leaf
Pojemność baterii akumulatorów = 30 kWh (80% baterii – 24kWh)
Zasięg realny około – 210 km
Cena za 1kWh = 0,53 zł
-----
Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW
Czas ładowania = 24 kWh / 50kW (moc stacji 50kW) = 29 min
Czas ładowania = 24 kWh / 6,6kW (moc stacji min. 7,4kW) = 215min ≈ 3,5h
Czas ładowania = 24 kWh / 2,3kW (ładowarka 230V, 10A) = 625min ≈ 10,5h
-----
Koszt przejechania 100 km = 15kWh * 0,62 zł/kWh = 9,30 zł/100km
-----
UWAGA: Chcesz jeździć za darmo? Przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km, instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 2,6 kWp pozwoli Ci w pełni pokryć zapotrzebowanie Nissana Leaf na prąd!
➡️ Zobacz również ⤵️
Napędzaj swój samochód elektryczny / hybrydowy DARMOWĄ energią ze słońca! |
Fotowoltaika + Profesjonalne Stacje Ładowania
= DARMOWE I SZYBKIE ładowanie Twojego samochodu elektrycznego lub hybrydowego energią słoneczną!
Chcesz ładować swój samochód elektryczny DARMOWĄ ENERGIĄ SŁONECZNĄ pozyskaną dzięki instalacji fotowoltaicznej?
Zaprojektujemy dopasowane do Twojego zużycia rozwiązanie, byś maksymalnie zmniejszył koszty użytkowania swojego samochodu.
Ponadto, możemy zaopatrzyć w energię elektryczną również Twój dom i obniżyć rachunki za energię nawet o 90%, jak w przypadku wielu naszych Klientów!
Profesjonalne ładowarki samochodowe - podstawowe korzyści |
Czym różnią się profesjonalne ładowarki samochodowe AC i DC od przewodów do ładowania dodawanych przez producentów samochodów?
Różnica tkwi w mocy ładowania, która przekłada się na czas potrzebny do naładowania baterii w samochodzie.
Ładowanie samochodu poprzez standardowe gniazdo trwa ok. 12h (w zależności od modelu). Profesjonalne ładowarki samochodowe pozwalają skrócić ten czas co najmniej o połowę, a w przypadku tzw. "szybkiego ładowania" jest nawet zaledwie pół godziny do naładowania 80% stanu baterii.
Szybkość ładowania to nie wszystko!
Zadbaj o bezpieczeństwo. Wybierz stacje ładowania, które posiadają zabezpieczenie nadmiarowoprądowe* oraz wyłączniki różnicowoprądowe* = zabezpiecz się przed niebezpiecznymi skutkami przeciążeń, zwarć oraz przepięć!
* Wyłączniki nadmiarowoprądowe zabezpieczają kabel (a tym samym urządzenie) przed pojawienieniem się zbyt wysokiego prądu. Wyłączniki różnicowoprądowe jest to zabezpieczenie przed niepożądanym pojawieniem się napięcia niebezpiecznego na częściach metalicznych urządzenia, np. na obudowie samochodu.
Jak wygląda proces ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy?
|
Na rynku dostępne są dwa typy wtyczek - prądu przemiennego (AC) i prądu stałego (DC). Czym różni się sposób działania poszczególnych wtyczek? Dowiesz się z poniższej tabeli.
|
Wtyczki prądu przemiennego AC (Mode 3) |
![]() |
W przypadku ładowania prądem przemiennym (AC), czas ładowania samochodu elektrycznego zależy zarówno od stacji ładowania jak i od samego pojazdu.
Ładowanie prądem przemiennym odbywa się w tzw. trybie Mode 3, co oznacza, że między ładowarką, a pojazdem następuje komunikacja: to samochód określa maksymalną moc ładowania, która jest uzależniona od mocy przetwornicy zainstalowanej w samochodzie. |
|
Wtyczki prądu stałego DC (Mode 4) |
|
W przypadku ładowania prądem stałym, ładujemy bezpośrednio akumulatory. Proces odbywa się w tzw. trybie Mode 4. Wtyczki prądu stałego DC pozwalają na szybkie ładowanie. |
Marki samochodów a rodzaje wtyczek* |
AC | Mode 3 - Type 1 |
Mitsubishi Nissan KIA |
AC | Mode 3 - Type 2 |
Hyundai Tesla BMW Volkswagen Renault Volvo |
DC | Mode 4 - CHAdeMO |
Tesla Mitsubishi Nissan KIA Hyundai |
DC | Mode 4 - CCS - ComboT2 |
BMW Volkswagen Volvo |
* zestawienie może ulec zmianie wraz z wprowadzeniem przez producentów nowych modeli samochodów
Jaką stację ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy wybrać? |
Nowoczesne, solidne i estetyczne stacje ładowania?
Zobacz nasze propozycje ⤵️
ZENCAR EVSE 22 kW
Ładuj swój samochód elektryczny lub hybrydowy - szybko, bezpiecznie i wygodnie
Specyfikacja:
- 2 lata gwarancji
- REGULOWANA MOC od 7kw do 22kW lub 1 faza od 2,3kW do 7,4kW
- Podłączenie do prądu: czerwone gniazdo siłowe 32A 5 polowe + zwykłe gniazdko domowe z adapterem
- NOWOŚĆ USTAWIANIE CZASU STARTU ładowarki! (opóźnienie od 2-6h)
- Wyświetlacz LCD z pełną informacją o mocy ładowania, czasie i ilości pobranego prądu!
- Zapakowane w Torbę przenośną + karton
- Długość kabla 5m
- Zabezpieczenia: RCD typA, elektrostatyczne, wykrywanie uziemienia, podnapięciowe i przepięciowe
- IP 55
- Temperatura pracy -30 do +60oC
- Zasilanie: 3 fazy 32A 5x6mm2 lub 5x10mm2
|
GLB wallboxDomowe stacje ładowania samochodów elektrycznych
Nowoczesny design i efektywność dla wymagających |
![]() |
![]() |
![]() |
PROSTOTA OBSŁUGI ----- Produkt przyjazny w użyciu |
KOMUNIKACJA I KONTROLA ----- Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami |
DOSTĘPNE ZŁĄCZA ----- 2 typy złącz: Type 1 & Type 2 |
GLB wallbox | MAŁY, PROSTY, BEZPIECZNY
Przegląd systemu |
Główne cechy |
• Ładowanie samochodów w trybie – Mode-3 • Złącze typu 1 lub typu 2 • Moc od 3,7 kVA do 22 kVA • Wykonanie z gniazdem lub wtyczką • Prosta i intuicyjna obsługa • Informacja o statusie ładowarki |
• Złącze (Mode-3) • Wykonanie naścienne • Instalacja typu plug & play
|
Wygoda ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych już dziś jest w zasięgu ręki. Kompaktowe urządzenie typu Home Charger pozwala na pełne doładowanie auta w obrębie własnej posesji.
Urządzenie spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, a jego konstrukcja sprawia, że jest nadzwyczaj proste w obsłudze.
Domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych GARO HC wykonana głównie z PVC posiada wskaźnik LED w postaci wąskiego pionowego paska i umożliwia odczytanie statusu urządzenia nawet z większej odległości.
Stacja produkowana jest w dwóch wariantach z gniazdami lub wtyczką z kablem. W obu wariantach możliwe jest użycie złącz typu 1 lub typu 2. HC występuje w wersji 16 A, 32 A, zarówno 1- jak i 3-fazowej, z opcjonalnym licznikiem energii elektrycznej.
Posiada zabezpieczenie nadmiarowoprądowe i wyłączniki różnicowoprądowe oraz zintegrowaną elektronikę obsługującą komunikację między stacją a samochodem.
Konstrukcja urządzenia przewiduje montaż naścienny lub na dedykowanym do urządzenia słupku wykonanym na życzenie klienta.
Przeznaczenie stacji ładowania GLB wallbox:
· Garaże i wiaty parkingowe · Parkingi w zamkniętych przestrzeniach publicznych · Parkingi w hotelach i pensjonatach · Parki maszynowe |
|
NOWOŚĆ W OFERCIE BREWA - FRONIUS WATTPILOT
To nowa propozycja marki FRONIUS, która dostępna jest w dwóch wersjach przewidzianych do użytku domowego lub w małych firmach: montowany na stałe Wattpilot Home oraz mobilny Wattpilot Go
Główne zalety Fronius Wattpilot:
· Ekonomiczne ładowanie wynikajace ze zmiennych taryf · Dedykowana aplikacja: "Solar.wattpilot" dla właścicieli samochodów elektrycznych · Dynamiczne ładowanie nadwyżką energii z instalacji fotowoltaicznej · Dwa różne tryby ładowania: Eco i Next Trip · Może być używany wszędzie - w domu, w pracy lub na wakacjach |
|
Zobacz wideo na temat ładowarki Fronius Wattpilot:
Przegląd systemu |
Główne cechy |
• Dynamiczne ładowanie nadwyżką PV od 1,38 - 11 Kw • Montaz wewnątrz lub na zewnatrz budynku • Zabezpieczenie przed kradzieżą, blokada gniazda ładowania • Mozliwośc doposażenia w ochronę kabla • Wbudowany włacznik róznicowo - prądowy z detekcją prądu stałego 30mA AC, 6 mA DC • Trójfazowy amperomierz do oceny prądu ładowania • Wykrywanie uziemienia |
• Dynamiczne ładowanie nadwyżką PV od 1,38 - 11 Kw • Połaczenie sieciowe przez WLAN • Kontrola dostepu poprzez identyfikację radiową • Dostępna wersja stacjonarna i mobilna • Urządzenie typu plag and play |
SolarEdge | BEZPROBLEMOWA, PROSTA, BEZPIECZNA
Domowa ładowarka EV SolarEdge automatycznie wykorzystuje dostępną energię słoneczną do ładowania pojazdów elektrycznych, zapewniając Ci wygodę i swobodę szybkiego ładowania z domu przy użyciu czystszej, tańszej energii odnawialnej.
Łatwa do zainstalowania zarówno w systemach jedno- jak i trójfazowych, ładowarka EV bezproblemowo integruje się z ekosystemem SolarEdge Home, umożliwiając właścicielom domów kontrolę i optymalizację całej energii za pomocą aplikacji mySolarEdge.
- Ładowanie w trybie 3 (komunikacja stacja-pojazd-stacja) do 32A (22k)
- Pełna integracja z całym ekosystemem SolarEdge Home
- Jeden dostawca i serwis dla rozwiązań PV i ładowania EV, dla łatwiejszego serwisowania i gwarancji
- Łatwy, nieskomplikowany montaż zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz
- Wytrzymały i trwały kabel do ładowania o długości 6 m z wtyczką typu 2
- Inteligentne sterowanie i monitorowanie ładowania za pomocą aplikacji mobilnej mySolarEdge
- Trzyletnia gwarancja
- Wbudowana opcjonalna autoryzacja za pomocą karty RFID pozwala ograniczyć dostęp na nieogrodzonych posesjach
- Zgodność z systemem OCPP, pozwala udostępnić stację publicznie, gdy nie potrzebujemy jej w danej chwili użytkować na swoje potrzeby.
|
LS-4Stacje ładowania samochodów elektrycznychRozwiązanie dla profesjonalistów |
![]() |
![]() |
![]() |
PROSTOTA OBSŁUGI ----- Produkt przyjazny w użyciu |
KOMUNIKACJA I KONTROLA ----- Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami |
DOSTĘPNE ZŁĄCZA ----- 2 typy złącz: Type 1 & Type 2 |
LS - 4 | NOWOCZESNE I SOLIDNE ROZWIĄZANIA DLA KIEROWCÓW
Przegląd systemu |
Główne cechy |
• Ładowanie samochodów w trybie – Mode-3 • Złącze typu 2 od 3,7 kVA do 22 kVA • Prosta i intuicyjna obsługa • Identyfikacja użytkownika - czytnik RFID • Informacja o statusie ładowarki • Możliwość integracji z systemem rozliczeń (otwarty protokół OCPP) • Wbudowana komunikacja (3G; LAN) • Dostępna w wersji z kablami wyposażonymi w złącza Type 1 lub Type 2 |
• Złącza (Mode-3) • Personalizacja • Wykonanie stojące lub naścienne • Instalacja typu plug & play • Zabudowa wolnostojąca lub zintegrowana z systemem zarządzania • Lokalny i zdalny monitoring oraz kontrola urządzeń
|
Rozwój technologii opartych na energii elektrycznej jest dziś błyskawiczny. Coraz więcej osób docenia nie tylko chwilowe, lecz również długoterminowe korzyści wynikające z ich użytkowania.
Rośnie też liczba użytkowników samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Dlatego tak ważna jest rozbudowa infrastruktury do ich ładowania.
Stacja ładowania samochodów elektrycznych GARO LS-4 wykonana jest głównie z aluminium, dzięki czemu spełnia surowe wymagania stawiane urządzeniom instalowanym w miejscach publicznych.
Wskaźnik LED w postaci wąskiej taśmy umiejscowiony został dookoła urządzenia. Znajduje się on na tyle wysoko, by pozwalać na odczytanie statusu każdego złącza nawet z większej odległości.
Stacja jest wyposażona w dwa podświetlone gniazda typu 2 zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych. Garo LS-4 występuje w wersji 16 A, 32 A, zarówno 1- jak i 3-fazowej, z opcjonalnym licznikiem energii elektrycznej.
Posiada oddzielne zabezpieczenia i wyłączniki różnicowoprądowe dla każdego gniazda oraz zintegrowaną elektronikę obsługującą komunikację między stacją a samochodem.
Stacja ładowania może zostać wyposażona w czytnik kart RFID, modem 3G, złącze LAN oraz grzałkę (w tzw. wersji „cold option”). Komunikacja z urządzeniem może odbywać się poprzez modem 3G lub internet przewodowy.
Konstrukcja urządzenia pozwala na przykręcenie go do podłoża (np. betonu), zamocowanie na ścianie lub osadzenie w ziemi za pomocą zestawu montażowego z rurą Ø 60 mm.
Wszystkie dostępne modele posiadają możliwość ograniczenia mocy (tzw. ‘load balance’).
Przeznaczenie stacji ładowania LS4:
• Parkingi w przestrzeniach publicznych • Supermarkety oraz centra handlowe • Stacje autobusowe i kolejowe • Restauracje • Parki maszynowe |
|
|
QC45Profesjonalna stacja szybkiego ładowania
Moc i szybkość |
![]() |
![]() |
![]() |
OPTYMALNY CZAS ŁADOWANIA ----- 80% w mniej niż godzinę |
KOMUNIKACJA I KONTROLA ----- Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami |
MULTISTANDARD ----- Wybierz uniwersalne rozwiązanie |
QC45 | MOC I SZYBKOŚĆ DLA PROFESJONALISTÓW
Przegląd systemu |
Główne cechy |
• Szybkie doładowanie dowolnego kompatybilnego pojazdu • Od 0 do 80% w mniej niż pół godziny • Symultaniczne ładowanie DC i AC • Kolorowy wyświetlacz • Multi-standard (DCA – CHAdeMO; DCC - CCS/Combo; AC) • Integracja sieci (OCPP lub przez dedykowany protokół) • Komunikacja (3G, LAN, Wi-Fi) • Opcjonalna 2-elementowa konfiguracja (kiosk/terminal) |
• Obsługa wielu standardów wtyczek • DC do 50 kW • AC do 43 kW • Wysoka wydajność: > 93% • Wysoki współczynnik mocy: 0.98 • Instalacja typu plug & play • Możliwość połączenia w sieć urządzeń • Lokalny i zdalny monitoring oraz kontrola urządzeń • Personalizacja |
W obliczu systematycznie zwiększającego się zapotrzebowania na samochody elektryczne w Polsce i całej Europie, rośnie proporcjonalnie potrzeba tworzenia infrastruktury do sprawnej oraz bezpiecznej obsługi.
Możliwość szybkiego i bezpiecznego ładowania aut w dowolnym czasie i miejscu staje się coraz rzadziej wyzwaniem, a częściej obowiązującym standardem.
Stacje Efacec EV DC QC45 to rozwiązania pozwalające na szybkie zaopatrywanie w energię wszelkiego rodzaju pojazdów niezależnie od standardu: CHAdeMO, CCS czy AC Typ-2. System jest niebywale łatwy w obsłudze.
Po identyfikacji użytkownika (uwierzytelnieniu – jeśli jest wymagane), wystarczy wybrać opcję zgodną z własnym autem i podłączyć stację ładowania.
Cykl ładowania DC zakończy się samoistnie lub może zostać przerwany na żądanie użytkownika. Dla standardu AC wskazanie poziomu baterii nie jest możliwe.
Opcjonalne wtyczki: Basic Single DC, Dual DC, a nawet Triple DC+AC mogą znajdować się w jednej obudowie lub w postaci oddzielnych przewodów podłączonych do wspólnego interfejsu.
QC20 łączy w sobie unikalny design i doskonałą specyfikację – wyższą wydajność, optymalny współczynnik mocy i efektywność.
QC45 | KONFIGURACJA
QC45 | RODZAJE ZŁĄCZ
Przeznaczenie stacji ładowania QC45:
• Autostrady i drogi krajowe • Stacje paliw (miasto i strategiczne lokalizacje) • Operatorzy infrastruktur samochodów elektrycznych • Floty samochodów elektrycznych (prywatnych i publicznych) • Dealerzy i usługodawcy |
|
Masz pytania?
Chcesz szybko, sprawnie i bezpiecznie ładować swój samochód elektryczny lub hybrydowy? Zgłoś się do nas - pomożemy Ci wybrać stacje ładowania najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb
FORMULARZ