produkty i usługi

Poproś o darmową konsultację!

Podane w formularzu dane osobowe będą wykorzystane do udzielenia odpowiedzi.




« Wróć

Stacje ładowania samochodów elektrycznych

Stacje ładowania samochodów elektrycznych

 

Ładuj swój samochód elektryczny lub hybrydowy szybko, bezpiecznie i (przy połączeniu z fotowoltaiką) za darmo, dzięki przydomowej stacji ładowania!

  


 

Spis treści ⤵️

 

◾️ Czas oraz koszty ładowania

◾️ Jak ładować samochód za darmo dzięki fotowoltaice?

◾️ Profesjonalne ładowarki samochodowe - Podstawowe korzyści

◾️ Jak wygląda proces ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy?

◾️ Marki samochodów a rodzaje wtyczek

◾️ Oferta - Jaką stację ładowania wybrać?

 

 

Dla domu

stacje ladowania dla domu

 

Zencar
EVSE
[AC]

zencar ladowarka

 

Fronius
Wattpilot
[AC]

fronius wattpilot stacja ladowania

 

GARO
GLB Wallbox
[AC]

  garo wallbox

 

Dla firm

stacje ladowania dla firm

 

GARO
LS-4 [AC]

 

GARO
QC-45 [AC/DC]

garo qc45

 

EV SolarEdge  [AC]

 

 

 

 

Nie wiesz którą stację ładowania wybrać? Doradzimy Ci!

Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń → 62 590 42 82 / 661 305 701

 

FORMULARZ 

 


 

 

Czas oraz koszty ładowania samochodu elektrycznego

 

Stacje ładowania samochodów elektrycznych

Przykład: BMW i3

Pojemność baterii akumulatorów = 27 kWh (80% baterii – 21,6kWh)

Zasięg realny około – 200 km

Cena za 1kWh = 0,62 zł

-----

Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW

Czas ładowania = 21,6 kWh / 50kW  (moc stacji 50kW) = 26 min

Czas ładowania = 21,6 kWh / 7,4kW (moc stacji 7,4kW) = 175 min ≈ 3h

Czas ładowania = 21,6 kWh / 2,3kW (ładowarka 230V, 10A) =  590min ≈ 10h

-----

Koszt przejechania 100 km = 13,5 kWh * 0,62 zł/kWh = 8,37 zł/100km

-----

UWAGA: Chcesz jeździć za darmo? Przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km, instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 2,5 kWp pozwoli Ci w pełni pokryć zapotrzebowanie BMW i3 na prąd!


nissan leaf ładowanie elektryczne

Przykład: Nissan Leaf

Pojemność baterii akumulatorów = 30 kWh (80% baterii – 24kWh)

Zasięg realny około – 210 km

Cena za 1kWh = 0,53 zł

-----

Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW

Czas ładowania = 24 kWh / 50kW  (moc stacji 50kW) = 29 min

Czas ładowania = 24 kWh / 6,6kW (moc stacji min. 7,4kW) =  215min ≈ 3,5h

Czas ładowania = 24 kWh / 2,3kW (ładowarka 230V, 10A) =  625min ≈ 10,5h

-----

Koszt przejechania 100 km = 15kWh * 0,62 zł/kWh = 9,30 zł/100km

-----

UWAGA: Chcesz jeździć za darmo? Przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km, instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 2,6 kWp pozwoli Ci w pełni pokryć zapotrzebowanie Nissana Leaf na prąd!

 

➡️ Zobacz również ⤵️

 

 

 

 

Napędzaj swój samochód elektryczny / hybrydowy DARMOWĄ energią ze słońca!

 

darmowe ładowanie samochodu elektrycznego

Fotowoltaika + Profesjonalne Stacje Ładowania

= DARMOWE I SZYBKIE ładowanie Twojego samochodu elektrycznego lub hybrydowego energią słoneczną!

 

 

Chcesz ładować swój samochód elektryczny DARMOWĄ ENERGIĄ SŁONECZNĄ pozyskaną dzięki instalacji fotowoltaicznej?

Zaprojektujemy dopasowane do Twojego zużycia rozwiązanie, byś maksymalnie zmniejszył koszty użytkowania swojego samochodu.

Ponadto, możemy zaopatrzyć w energię elektryczną również Twój dom i obniżyć rachunki za energię nawet o 90%, jak w przypadku wielu naszych Klientów!

 

fotowoltaika i stacje ładowania samochodów elektrycznych

 

 

 

Profesjonalne ładowarki samochodowe - podstawowe korzyści

 

Czym różnią się profesjonalne ładowarki samochodowe AC i DC od przewodów do ładowania dodawanych przez producentów samochodów? 

Różnica tkwi w mocy ładowania, która przekłada się na czas potrzebny do naładowania baterii w samochodzie.

Ładowanie samochodu poprzez standardowe gniazdo trwa ok. 12h (w zależności od modelu). Profesjonalne ładowarki samochodowe pozwalają skrócić ten czas co najmniej o połowę, a w przypadku tzw. "szybkiego ładowania" jest nawet zaledwie pół godziny do naładowania 80% stanu baterii. 

Szybkość ładowania to nie wszystko!

Zadbaj o bezpieczeństwo. Wybierz stacje ładowania, które posiadają zabezpieczenie nadmiarowoprądowe* oraz wyłączniki różnicowoprądowe* = zabezpiecz się przed niebezpiecznymi skutkami przeciążeń, zwarć oraz przepięć!

* Wyłączniki nadmiarowoprądowe zabezpieczają kabel (a tym samym urządzenie) przed pojawienieniem się zbyt wysokiego prądu. Wyłączniki różnicowoprądowe jest to zabezpieczenie przed niepożądanym pojawieniem się napięcia niebezpiecznego na częściach metalicznych urządzenia, np. na obudowie samochodu.

 

 

 

Jak wygląda proces ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy?

 

Na rynku dostępne są dwa typy wtyczek - prądu przemiennego (AC) i prądu stałego (DC). Czym różni się sposób działania poszczególnych wtyczek? Dowiesz się z poniższej tabeli.

 

 

 

Wtyczki prądu przemiennego AC (Mode 3) 

Wtyczki prądu przemiennego AC

W przypadku ładowania prądem przemiennym (AC), czas ładowania samochodu elektrycznego zależy zarówno od stacji ładowania jak i od samego pojazdu.

 

Ładowanie prądem przemiennym odbywa się w tzw. trybie Mode 3, co oznacza, że między ładowarką, a pojazdem następuje komunikacja: to samochód określa maksymalną moc ładowania, która jest uzależniona od mocy przetwornicy zainstalowanej w samochodzie.

 

 

 

Wtyczki prądu stałego DC (Mode 4) 

wtyczki prądu stałego DC

 

W przypadku ładowania prądem stałym, ładujemy bezpośrednio akumulatory.

Proces odbywa się w tzw. trybie Mode 4. Wtyczki prądu stałego DC pozwalają na szybkie ładowanie.

 

 


 

 

Marki samochodów a rodzaje wtyczek*

 

 

AC | Mode 3 - Type 1

Mitsubishi

Nissan

KIA

AC | Mode 3 - Type 2

Hyundai

Tesla

BMW

Volkswagen

Renault

Volvo

DC | Mode 4 - CHAdeMO

Tesla

Mitsubishi

Nissan

KIA

Hyundai

DC | Mode 4 - CCS - ComboT2

BMW

Volkswagen

Volvo

 * zestawienie może ulec zmianie wraz z wprowadzeniem przez producentów nowych modeli samochodów

 


 

 

Jaką stację ładowania samochodu elektrycznego / hybrydy wybrać?

 

Stacje ładowania samochodów elektrycznych

 

Nowoczesne, solidne i estetyczne stacje ładowania?

Zobacz nasze propozycje ⤵️

 

 

ZENCAR EVSE 22 kW

Ładuj swój samochód elektryczny lub hybrydowy - szybko, bezpiecznie i wygodnie

 stacja ladowania zencar

 

Specyfikacja:

  • 2 lata gwarancji
  • REGULOWANA MOC od 7kw do 22kW lub 1 faza od 2,3kW do 7,4kW
  • Podłączenie do prądu: czerwone gniazdo siłowe 32A 5 polowe + zwykłe gniazdko domowe z adapterem
  • NOWOŚĆ USTAWIANIE CZASU STARTU ładowarki! (opóźnienie od 2-6h)
  • Wyświetlacz LCD z pełną informacją o mocy ładowania, czasie i ilości pobranego prądu!
  • Zapakowane w Torbę przenośną + karton
  • Długość kabla 5m
  • Zabezpieczenia: RCD typA, elektrostatyczne, wykrywanie uziemienia, podnapięciowe i przepięciowe
  • IP 55
  • Temperatura pracy -30 do +60oC
  • Zasilanie: 3 fazy 32A 5x6mm2 lub 5x10mm2

 


 

 

 

Domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych Garo

GLB wallbox

Domowe stacje ładowania samochodów elektrycznych

 

Nowoczesny design i efektywność dla wymagających

 

prosta obsługa - stacje ładowania samochodów łączność stacje ładowania samochodów wtyczki stacje ładowania samochodów

PROSTOTA OBSŁUGI

-----

Produkt przyjazny w użyciu

 

KOMUNIKACJA I KONTROLA

-----

Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami

DOSTĘPNE ZŁĄCZA

-----

2 typy złącz: Type 1 & Type 2

 

GLB wallbox | MAŁY, PROSTY, BEZPIECZNY

 

Przegląd systemu

Główne cechy

• Ładowanie samochodów w trybie – Mode-3

• Złącze typu 1 lub typu 2

• Moc od 3,7 kVA do 22 kVA

• Wykonanie z gniazdem lub wtyczką

• Prosta i intuicyjna obsługa

• Informacja o statusie ładowarki

• Złącze (Mode-3)

• Wykonanie naścienne

• Instalacja typu plug & play

 

 

 

 

garo wallbox kalisz

wallbox garo

 

Wygoda ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych już dziś jest w zasięgu ręki. Kompaktowe urządzenie typu Home Charger pozwala na pełne doładowanie auta w obrębie własnej posesji.

Urządzenie spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, a jego konstrukcja sprawia, że jest nadzwyczaj proste w obsłudze.

Domowa stacja ładowania samochodów elektrycznych GARO HC wykonana głównie z PVC posiada wskaźnik LED w postaci wąskiego pionowego paska i umożliwia odczytanie statusu urządzenia nawet z większej odległości.

Stacja produkowana jest w dwóch wariantach z gniazdami lub wtyczką z kablem. W obu wariantach możliwe jest użycie złącz typu 1 lub typu 2. HC występuje w wersji 16 A, 32 A, zarówno 1- jak i 3-fazowej, z opcjonalnym licznikiem energii elektrycznej.

Posiada zabezpieczenie nadmiarowoprądowe i wyłączniki różnicowoprądowe oraz zintegrowaną elektronikę obsługującą komunikację między stacją a samochodem.

Konstrukcja urządzenia przewiduje montaż naścienny lub na dedykowanym do urządzenia słupku wykonanym na życzenie klienta.

 

Przeznaczenie stacji ładowania GLB wallbox:

 

· Garaże i wiaty parkingowe

· Parkingi w zamkniętych przestrzeniach publicznych

· Parkingi w hotelach i pensjonatach

· Parki maszynowe

 

ładowarki samochodowe EV

 

 


NOWOŚĆ W OFERCIE BREWA - FRONIUS WATTPILOT

 

To nowa propozycja marki FRONIUS, która dostępna jest w dwóch wersjach przewidzianych do użytku domowego lub w małych firmach: montowany na stałe Wattpilot Home oraz mobilny Wattpilot Go

Główne zalety Fronius Wattpilot:

 

· Ekonomiczne ładowanie wynikajace ze zmiennych taryf 

· Dedykowana aplikacja: "Solar.wattpilot" dla właścicieli samochodów elektrycznych 

· Dynamiczne ładowanie nadwyżką energii z instalacji fotowoltaicznej

· Dwa różne tryby ładowania: Eco i Next Trip

· Może być używany wszędzie - w domu, w pracy lub na wakacjach

 

Fronius Wattpilot

 

Zobacz wideo na temat ładowarki Fronius Wattpilot:

 

Przegląd systemu

Główne cechy

• Dynamiczne ładowanie nadwyżką PV od 1,38 - 11 Kw

• Montaz wewnątrz lub na zewnatrz budynku

• Zabezpieczenie przed kradzieżą, blokada gniazda ładowania

• Mozliwośc doposażenia w ochronę kabla

• Wbudowany włacznik róznicowo - prądowy z detekcją prądu stałego 30mA AC, 6 mA DC

• Trójfazowy amperomierz do oceny prądu ładowania

• Wykrywanie uziemienia

• Dynamiczne ładowanie nadwyżką PV od 1,38 - 11 Kw

• Połaczenie sieciowe przez WLAN

• Kontrola dostepu poprzez identyfikację radiową

• Dostępna wersja stacjonarna i mobilna

• Urządzenie typu plag and play

 

 

 SolarEdge | BEZPROBLEMOWA, PROSTA, BEZPIECZNA

 

 

Domowa ładowarka EV SolarEdge automatycznie wykorzystuje dostępną energię słoneczną do ładowania pojazdów elektrycznych, zapewniając Ci wygodę i swobodę szybkiego ładowania z domu przy użyciu czystszej, tańszej energii odnawialnej. 

 

Łatwa do zainstalowania zarówno w systemach jedno- jak i trójfazowych, ładowarka EV bezproblemowo integruje się z ekosystemem SolarEdge Home, umożliwiając właścicielom domów kontrolę i optymalizację całej energii za pomocą aplikacji mySolarEdge.

 

 

  • Ładowanie w trybie 3 (komunikacja stacja-pojazd-stacja) do 32A (22k) 
  • Pełna integracja z całym ekosystemem SolarEdge Home
  • Jeden dostawca i serwis dla rozwiązań PV i ładowania EV, dla łatwiejszego serwisowania i gwarancji
  • Łatwy, nieskomplikowany montaż zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz
  • Wytrzymały i trwały kabel do ładowania o długości 6 m z wtyczką typu 2
  • Inteligentne sterowanie i monitorowanie ładowania za pomocą aplikacji mobilnej mySolarEdge
  • Trzyletnia gwarancja
  • Wbudowana opcjonalna autoryzacja za pomocą karty RFID pozwala ograniczyć dostęp na nieogrodzonych posesjach
  • Zgodność z systemem OCPP, pozwala udostępnić stację publicznie, gdy nie potrzebujemy jej w danej chwili użytkować na swoje potrzeby.

 

 

stacje ładowania samochodów elektrycznych

LS-4

Stacje ładowania samochodów elektrycznych 

Rozwiązanie dla profesjonalistów

 

 

prosta obsługa - stacje ładowania samochodów łączność stacje ładowania samochodów wtyczki stacje ładowania samochodów

PROSTOTA OBSŁUGI

-----

Produkt przyjazny w użyciu

 

KOMUNIKACJA I KONTROLA

-----

Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami

DOSTĘPNE ZŁĄCZA

-----

2 typy złącz: Type 1 & Type 2

 

LS - 4 | NOWOCZESNE I SOLIDNE ROZWIĄZANIA DLA KIEROWCÓW

 

Przegląd systemu

Główne cechy

• Ładowanie samochodów w trybie – Mode-3

• Złącze typu 2 od 3,7 kVA do 22 kVA

• Prosta i intuicyjna obsługa

• Identyfikacja użytkownika - czytnik RFID

• Informacja o statusie ładowarki

• Możliwość integracji z systemem rozliczeń (otwarty protokół OCPP)

• Wbudowana komunikacja (3G; LAN)

• Dostępna w wersji z kablami wyposażonymi w złącza Type 1 lub Type 2

• Złącza (Mode-3)

• Personalizacja

• Wykonanie stojące lub naścienne

• Instalacja typu plug & play

• Zabudowa wolnostojąca lub zintegrowana z systemem zarządzania

• Lokalny i zdalny monitoring oraz kontrola urządzeń

 

 

 

 

Rozwój technologii opartych na energii elektrycznej jest dziś błyskawiczny. Coraz więcej osób docenia nie tylko chwilowe, lecz również długoterminowe korzyści wynikające z ich użytkowania.

Rośnie też liczba użytkowników samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Dlatego tak ważna jest rozbudowa infrastruktury do ich ładowania.

Stacja ładowania samochodów elektrycznych GARO LS-4 wykonana jest głównie z aluminium, dzięki czemu spełnia surowe wymagania stawiane urządzeniom instalowanym w miejscach publicznych.

Wskaźnik LED w postaci wąskiej taśmy umiejscowiony został dookoła urządzenia. Znajduje się on na tyle wysoko, by pozwalać na odczytanie statusu każdego złącza nawet z większej odległości.

Stacja jest wyposażona w dwa podświetlone gniazda typu 2 zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych. Garo LS-4 występuje w wersji 16 A, 32 A, zarówno 1- jak i 3-fazowej, z opcjonalnym licznikiem energii elektrycznej.

Posiada oddzielne zabezpieczenia i wyłączniki różnicowoprądowe dla każdego gniazda oraz zintegrowaną elektronikę obsługującą komunikację między stacją a samochodem.

Stacja ładowania może zostać wyposażona w czytnik kart RFID, modem 3G, złącze LAN oraz grzałkę (w tzw. wersji „cold option”). Komunikacja z urządzeniem może odbywać się poprzez modem 3G lub internet przewodowy.

Konstrukcja urządzenia pozwala na przykręcenie go do podłoża (np. betonu), zamocowanie na ścianie lub osadzenie w ziemi za pomocą zestawu montażowego z rurą Ø 60 mm.

Wszystkie dostępne modele posiadają możliwość ograniczenia mocy (tzw. ‘load balance’).

 

Przeznaczenie stacji ładowania LS4:

 

• Parkingi w przestrzeniach publicznych

• Supermarkety oraz centra handlowe

• Stacje autobusowe i kolejowe

• Restauracje

• Parki maszynowe

 

stacje ładowania samochodów elektrycznych

 

 


 

 

QC45

QC45

Profesjonalna stacja szybkiego ładowania

 

Moc i szybkość

 

 

OPTYMALNY CZAS ŁADOWANIA łączność stacje ładowania samochodów multistandard

OPTYMALNY CZAS ŁADOWANIA

-----

80% w mniej niż godzinę

 

KOMUNIKACJA I KONTROLA

-----

Zdalne zarządzanie wieloma urządzeniami

MULTISTANDARD

-----

Wybierz uniwersalne rozwiązanie

 

QC45 | MOC I SZYBKOŚĆ DLA PROFESJONALISTÓW

 

Przegląd systemu

Główne cechy

• Szybkie doładowanie dowolnego kompatybilnego pojazdu

• Od 0 do 80% w mniej niż pół godziny

• Symultaniczne ładowanie DC i AC

• Kolorowy wyświetlacz

• Multi-standard (DCA – CHAdeMO; DCC - CCS/Combo; AC)

• Integracja sieci (OCPP lub przez dedykowany protokół)

• Komunikacja (3G, LAN, Wi-Fi)

• Opcjonalna 2-elementowa konfiguracja (kiosk/terminal)

• Obsługa wielu standardów wtyczek

• DC do 50 kW

• AC do 43 kW

• Wysoka wydajność: > 93%

• Wysoki współczynnik mocy: 0.98

• Instalacja typu plug & play

• Możliwość połączenia w sieć urządzeń

• Lokalny i zdalny monitoring oraz kontrola urządzeń

• Personalizacja

 

W obliczu systematycznie zwiększającego się zapotrzebowania na samochody elektryczne w Polsce i całej Europie, rośnie proporcjonalnie potrzeba tworzenia infrastruktury do sprawnej oraz bezpiecznej obsługi.

Możliwość szybkiego i bezpiecznego ładowania aut w dowolnym czasie i miejscu staje się coraz rzadziej wyzwaniem, a częściej obowiązującym standardem.

Stacje Efacec EV DC QC45 to rozwiązania pozwalające na szybkie zaopatrywanie w energię wszelkiego rodzaju pojazdów niezależnie od standardu: CHAdeMO, CCS czy AC Typ-2. System jest niebywale łatwy w obsłudze.

Po identyfikacji użytkownika (uwierzytelnieniu – jeśli jest wymagane), wystarczy wybrać opcję zgodną z własnym autem i podłączyć stację ładowania.

Cykl ładowania DC zakończy się samoistnie lub może zostać przerwany na żądanie użytkownika. Dla standardu AC wskazanie poziomu baterii nie jest możliwe.

Opcjonalne wtyczki: Basic Single DC, Dual DC, a nawet Triple DC+AC mogą znajdować się w jednej obudowie lub w postaci oddzielnych przewodów podłączonych do wspólnego interfejsu.

QC20 łączy w sobie unikalny design i doskonałą specyfikację – wyższą wydajność, optymalny współczynnik mocy i efektywność.

 

QC45 | KONFIGURACJA

 

stacja ładowania samochodów elektrycznych konfiguracja

 

QC45 | RODZAJE ZŁĄCZ

 

konfiguracja złącz stacja ładowania EV

 

Przeznaczenie stacji ładowania QC45:

 

• Autostrady i drogi krajowe

• Stacje paliw (miasto i strategiczne lokalizacje)

• Operatorzy infrastruktur samochodów elektrycznych

• Floty samochodów elektrycznych (prywatnych i publicznych)

• Dealerzy i usługodawcy

 

qc45

 


 

Masz pytania?

Chcesz szybko, sprawnie i bezpiecznie ładować swój samochód elektryczny lub hybrydowy? Zgłoś się do nas - pomożemy Ci wybrać stacje ładowania najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb

FORMULARZ