Masz instalację PV i nie wiesz co dalej? Poradnik dla osób fizycznych
W końcu przyszedł dla Państwa najprzyjemniejszy moment. Zakończył się montaż i tylko kilka kroków dzieli Was od momentu w którym będziecie mogli włączyć instalację fotowoltaiczną i cieszyć się niezależnością energetyczną.
Poniżej przygotowaliśmy dla Państwa krótki poradnik jak wyglądają kolejne kroki po wybudowaniu instalacji fotowoltaicznej.
KROK I: ZGŁOSZENIE MIKROINSTALACJI DO SIECI ELEKTROENERGETYCZNEJ ENERGA OPERATOR SA
Od złożenia wniosku do Zakładu energetycznej (ZE) upłynie ok 30 dni w których ZE rozpatrzy Państwa wniosek, wymieni licznik na dwu-kierunkowy oraz wyda stosowne dokumenty potwierdzające przystosowanie instalacji do sieci.
KROK II: WYMIANA LICZNIKA
Gdy ZE wyda pozytywną decyzje o przyłączeniu mikroinstalacji, skontaktują się z Państwem instalatorzy z ZE w celu ustalenia terminu wymiany licznika.
Miejsce zainstalowania licznika i sposób przyłączenia pozostaną takie same tzn. licznik dwukierunkowy zostanie zainstalowany w tym samym miejscu co dotychczasowy licznik jednokierunkowy (jeśli posiadacie już Państwo licznik dwukierunkowy to zostanie on tylko przeprogramowany).
KROK III: WYDANIE OŚWIADCZENIA PRZYSTOSOWANIA SIECI ELEKTROENERGETYCZNEJ ENERGA OPERATOR
Gdy Wasz licznik będzie już wymieniony w ciągu kilku dni otrzymacie Państwo z ZE dokument “Oświadczenie przystosowania do sieci elektroenergetycznej Energa Operator” wraz z krótkim pismem przewodnim (wzór poniżej).
Wzór dokumentu “Oświadczenie przystosowania do sieci elektroenergetycznej Energa Operator”
KROK IV: WŁĄCZENIE MIKROINSTALACJI
Posiadając “Oświadczenie przystosowania do sieci elektroenergetycznej Energa Operator”, możemy włączyć mikroinstalację. W dniu podpisania protokołu odbioru, każdy z naszych klientów, został odpowiednio przeszkolony z zakresu prawidłowego uruchomienia mikroinstalacji.
KROK V: ZAWARCIE UMOWY KOMPLEKSOWEJ LUB PODPISANIE ANEKSU DO UMOWY KOMPLEKSOWEJ ZE SPRZEDAWCĄ ZOBOWIĄZANYM
Po otrzymaniu “Oświadczenie przystosowania do sieci elektroenergetycznej Energa Operator”, należy zwrócić się do sprzedawcy (Energa Obrót), z która jest zawartą umowę kompleksową w celu jej zaktualizowania (podpisania aneksu).
Można to zrobić na trzy sposoby (trzeba wybrać jeden z wypisanych poniżej)
a) poprzez Biuro Obsługi Klienta - ENERGA Salon Sprzedaży
b) poprzez formularz na stronie internetowej Energa Obrót lub
c) poprzez firmę Brewa
KROK VI: PROSUMENT
Po podpisaniu aneksu do umowy kompleksowej staliście się Państwo PROSUMENTAMI.
Od tej chwili możecie cieszyć się niższymi rachunkami za energię. Jeżeli Chcecie dowiedzieć się jak czytać nową fakturę prosumencką wystarczy wejść na stronę www.brewa.pl w zakładkę strefa wiedzy i zapoznać się z artykułem “Masz system fotowoltaiczny? Zobacz jak czytać rachunek prosumenta”.
Przydatne numery kontaktowe
Specjalista ds. administracyjnych (przyłączenia): Anna Piechocka T: 62 590 42 83 |
Inżynier ds. Wsparcia Technicznego: Mariusz Margiela T: 661 411 384 |
Opiekun Klienta: Katarzyna Rączak T: 62 590 42 82 |
FORMULARZ